fredag 10 januari 2014

10/1-14

I dag lämnade vi Wincent för första gången på förskolan sedan han gick på ledighet i mitten på december. Det var jobbigt, jag vill helst att han ska vara hemma hela tiden, det blir så tomt när han lämnar hemmet. Jag upplevde det som svårt att ha honom hemma och stimulera honom när han var ledig på tisdagarna under hösten, han var riktigt svår, drog fram allt och aldrig glad utan bara arg för att han inte fick röra saker. Både jag och Micke fasade faktiskt inför ledigheten, att det skulle bli jobbigt, eftersom vi visste hur det varit när han varit ledig om tisdagarna. Jag kan dock säga att det har varit en dröm att ha Wincent hemma under julledigheten, det är ett annat barn, han är så skötsam, rolig och trevlig på alla sätt att ha hemma och ha att göra med. Han sköter sig så exemplarisk, han leker fint på sitt rum som han dessutom upptäckt under ledigheten, innan har det mest varit ett rum som står fullt med leksaker, men nu leker han både ensam och med oss där inne. Hans favorit just nu är att leka med sin spis, låtsasmat och hans servis. Han tycker det är superkul, helst av allt ska hans cd-spelare också vara igång med en bra barnskiva, så han kan dansa lite då och då för då trivs han.

Jag träffade Johanna och hennes dotter Isabella på Emporia vid 10 tiden, vi gick omkring och kollade i butikerna och lunchade sedan på Jensens. Vid 14 mötte jag upp Micke för att handla mat och sedan åka och hämta Wincent på dagis. Det har varit en bra dag, nu är man dock helt slut i kropp och själ. Wincent har haft en bra dag på dagis också och det känns bra. Han blev glad när vi hämtade honom, men inte riktigt så glad att han ville hem. Vi avslutade med att handla ett hundben och kolla på djuren på Arken Zoo på Svågertorp och därefter åkte vi hem. Nu blir det matlagning och sedan chill i soffan. Jag handlade två kuddar till soffan idag, vi har redan svarta men eftersom vår matta är röd så tänkte jag att det kunde vara snyggt med lite röda kuddar också.

Vagnen har förresten anlänt till Malmö och kommer att levereras hem till oss på måndag under kvällen. Fan! Jag som ville ha den till helgen. Micke tycker inte att vi ska använda vagnen förrän det är dags för lillebror att åka med, eller i alla fall till vädret är bättre, jag håller inte med trots att vi har en vagn till. Jag ser fram emot att köra runt med den fantastiska varukorgen bredvid sittdelen så länge och slippa bära omkring på matkassar osv.

Köpte dessa idag, passar bra till dom svarta nedan som vi redan har och dessutom gardiner i samma mönster och en röd matta. Jag är nöjd! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar